Desenes de persones protesten en la concentració de l’1 de maig contra la « retallada dels drets socials »

Gabriel Ubach, secretari general de l'USdA, ha lamentat que la pluja hagi deslluït la concentració amb motiu de l'1 de maig que s'ha acabat celebrant al passatge Biscariet. Ha rebutjat la retallada de drets socials. "Segons la llei que va ser promulgada per DA, i que va ser votada per diversos partits del Consell General, amb el problema que tenim al Pas de la Casa els empresaris, si volen, amb la llei a la mà poden acomiadar i fer extinció de contracte als seus treballadors", adverteix Ubach. Diferents representants de partits polítics progressistes han mostrat el suport a les reivindicacions. Per exemple, la consellera electa del PS Judith Salazar insistia que "qualsevol cosa que sigui un acte reivindicatiu i que la societat civil es mobilitzi, per nosaltres és benvingut. Tot i que ens agradaria celebrar la festa del treballador, no haver de continuar reivindicant". El president de Progressistes-SDP, Jaume Bartumeu, per la seva banda, defensava que "s'ha d'anar cap a una homologació dels drets de les treballadores i treballadors d'aquest país d'acord amb les normes que planteja la carta social europea". La protesta ha comptat també amb participació de joves. Edgar Seguí reiterava que l'1 de maig és important "perquè aquest dia podem donar a conèixer les injustícies que hi ha dins de la societat andorrana en contra dels treballadors". Nerea Mourelo, per exemple, criticava els sous i que "hi ha treballadors que fan molt, que donen molt de la seva part, encara que tinguin pocs estudis, però no està valorat". Una altra de les reivindicacions ha estat la referent a la pèrdua de poder adquisitiu de la majoria de la població.https://www.andorradifusio.ad/noticies/desenes-persones-clamen-concentracio-1-maig

Unes 60 persones han assistit aquest dimecres a la concentració convocada pels sindicats del Principat amb motiu de l’1 de maig i, novament, han criticat la retallada dels drets socials. En la protesta han assistit representants de partits polítics com el PS, Progressistes SDP i Podem.

Gabriel Ubach, secretari general de l’USdA, ha lamentat que la pluja hagi deslluït la concentració amb motiu de l’1 de maig que s’ha acabat celebrant al passatge Biscariet. Ha rebutjat la retallada de drets socials. « Segons la llei que va ser promulgada per DA, i que va ser votada per diversos partits del Consell General, amb el problema que tenim al Pas de la Casa els empresaris, si volen, amb la llei a la mà poden acomiadar i fer extinció de contracte als seus treballadors », adverteix Ubach.

Diferents representants de partits polítics progressistes han mostrat el suport a les reivindicacions. Per exemple, la consellera electa del PS Judith Salazar insistia que « qualsevol cosa que sigui un acte reivindicatiu i que la societat civil es mobilitzi, per nosaltres és benvingut. Tot i que ens agradaria celebrar la festa del treballador, no haver de continuar reivindicant ».

El president de Progressistes-SDP, Jaume Bartumeu, per la seva banda, defensava que « s’ha d’anar cap a una homologació dels drets de les treballadores i treballadors d’aquest país d’acord amb les normes que planteja la carta social europea ».

La protesta ha comptat també amb participació de joves. Edgar Seguí reiterava que l’1 de maig és important « perquè aquest dia podem donar a conèixer les injustícies que hi ha dins de la societat andorrana en contra dels treballadors ». Nerea Mourelo, per exemple, criticava els sous i que « hi ha treballadors que fan molt, que donen molt de la seva part, encara que tinguin pocs estudis, però no està valorat ».

Informa: Pere Moliné
Imatges: Albert Refart