Gabriel Ubach, secretari general de l’USdA, va afirmar que “cal apujar sous i pensions”. També va recordar que des del sindicat durant la legislatura passada ja es va fer una proposta d’augmentar-lo un 2,5% durant quatre anys perquè els ciutadans recuperessin el poder adquisitiu.

L’USdA I EL PS RECLAMEN AUGMENTS DE SOU PER REVERTIR LA DESIGUALTAT
Tant l’USdA com el Partit Socialdemòcrata van coincidir en l’augment de salaris com a recepta per revertir els problemes de desigualtat que va reflectir l’informe de l’enquesta de condicions de vida que va publicar el departament d’Estadística.
Ubach va dir que la situació actual és fruit “del fracàs de les polítiques socials de DA”. Finalment, va afirmar que caldria insistir en “les 13 pagues obligatòries” i que caldria preguntar-se “si aquesta és l’Andorra que tots volem”.
Per la seva part, el president del grup del PS al Consell General, Pere López, va posar en qüestió part de les dades del mateix informe. Va afirmar que “s’han ocultat dades, perquè és difícil de creure que hàgim passat del 27% al 33% en l’índex de Gini en un any”.
Aquest índex, que s’utilitza per mesurar la desigualtat, “situa Andorra per sobre de la mitjana europea”, va afirmar López, i era una prova de la desigualtat creixent que segons ell s’estava produint.
Sobre els salaris, va voler destacar que el sou base interprofessional hauria d’estar prop del 60% del salari mitjà del país, que se situa en 2.100 euros, i que ara mateix això no es complia. També va criticar que els increments que s’havien fet en aquest sou base i de les pensions eren “totalment insuficients”, tenint en compte el cost del nivell de vida. Va acabar dient que “la situació de l’habitatge ho agreuja”.