La demanda pels assessors, en ‘stand-by’ El ministeri i el Sipaag acorden un ajornament de l’acció judicial pels càrrecs de confiança

La demanda pels assessors, en 'stand-by' El ministeri i el Sipaag acorden un ajornament de l’acció judicial pels càrrecs de confiança

El Sindicat de personal de l’administració general (Sipaag) i el Govern han acordat un ajornament de la demanda que el col·lectiu de treballadors va interposar contra l’executiu per l’afer dels càrrecs de relació especial. El sindicat denuncia que el paper d’alguns assessors amb el darrer Govern va extra limitar les funcions que li són pròpies, assumint decisions executives que no li pertocaven. La ministra de Funció Pública, Judith Pallarès, va explicar que es va parlar amb el sindicat i que de mutu acord aquesta demanda queda en stand-by a la Batllia per un temps. Segons la ministra, la decisió s’ha pres amb la voluntat que aquesta qüestió no es barregi amb la negociació que s’està duent a terme sobre els canvis a la Llei de la funció pública i els reglaments que hi pengen. “És per no barrejar qüestions que, a més a més, ara no s’estan reproduint”, va exposar la titular de la cartera, Judith Pallarès. La ministra va precisar que “en aquesta administració no hi ha aquests tipus de càrrecs, hi ha relacions especials però no estan en aquells llocs que ells van denunciar”, va precisar.
El gabinet jurídic del Govern i l’advocat del sindicat van acordar aquesta suspensió. El president del col·lectiu de treballadors, Lluís Anguita, va voler deixar clar, però, que això no vol dir que no pretenguin arribar fins al final. De fet, a diferència del que va succeir amb altres sindicats, que van declinar entrar en aquesta demanda després de consultar-ho en assemblea, els afiliats del Sipaag sí que van donar majoritàriament l’aval a aquesta acció.
Anguita va exposar que si s’ha acordat aquesta acció, és perquè el ministeri de funció pública té una feina ingent ara sobre la taula “i també per donar-los més temps, perquè han de recopilar proves, documents”. El sindicat considera que aquesta extralimitació de funcions es podria traduir en la nul·litat d’edictes o adjudicacions validades per un personal que no tenia potestat per fer aquesta tasca. La ministra, però, va assenyalar que “ells consideren que s’haurien d’impugnar una sèrie d’actes que per a nosaltres, sota el nostre criteri, són validables. Aquests actes podríem agafar-los avui, revisar-los i validar-los”.
Sigui com sigui, la discussió jurídica s’ajorna i ara mateix les dues parts estan concentrades en la nova normativa de la Funció Pública. Anguita va destacar el tarannà dialogant de les reunions: “estàvem acostumats al contrari”. Tanmateix, també va voler deixar clar que “no vol dir que estem d’acord amb el que ens presentin”. I respecte a la qüestió econòmica, el president del Sipaag va reclamar la necessitat de revisar salaris. Es va referir, per exemple, al personal de manteniment que té un sou inferior al que paga una administració comunal per la mateixa feina o a la contradicció que pot suposar que malgrat que pugis una graella salarial acabis cobrant menys perquè comences, a banda de sou més baix.