La policia intervé al Janer per obligar 17 treballadores a anar-hi cada dia – Les monges havien amenaçat el personal de cuina i de neteja d’acomiadar-lo

El Col·legi Janer d’Andorra la Vella va viure ahir un episodi una mica estrany dins d’aquest escenari de confinament i de restriccions en el món laboral que obliga molts treballadors a quedar-se a casa i les empreses a tenir la plantilla mínima si no poden aturar la producció.
Però el Janer no és una fàbrica ni un comerç i aquests dies està buit d’escolars. Una dotació de tres policies es va presentar a les vuit del matí per verificar algunes denúncies que havien rebut que assenyalaven que 17 persones lligades laboralment a l’escola eren obligades per les monges a anar cada dia a treballar i que les havien amenaçat d’acomiadar-les si es queixaven o feien arribar la situació a les autoritats.
Efectivament, els agents del servei de l’ordre van poder comprovar atònits com 17 dones acudien a primera hora al Janer a fer la seva feina rutinària, la majoria dones de la neteja, però també cuidadores de pati i ajudants de cuina. Lògicament s’estava incomplint l’ordre governamental que obliga al confinament, i en aquest cas puntual els agents van poder comprovar in situ que les activitats de les dones no eren imprescindibles i que no era necessària la seva presència a les instal·lacions educatives.

ADVERTIMENT
Els policies van parlar amb la germana Maria Tomasa per explicar-li que estaven contravenint un decret del Govern. La congregació de monges no serà sancionada però sí que va rebre un advertiment per part dels agents, que únicament van deixar incorporar-se a la feina tres treballadores, i la resta va haver de tornar a casa. Les empleades es van dedicar ahir a netejar la cuina i la piscina del col·legi.
El Govern va decidir el 15 de març tancar totes les escoles, les escoles bressol i la Universitat, després de detectar-se un cas de coronavirus a l’institut de la Margineda per evitar la transmissió de la Covid-19.