La Unió Sindical d’Andorra (USdA) demana al Govern que apliqui unes mesures de contenció dels preus del lloguer. Gabriel Ubach, secretari general de l’USdA, assegura que les excepcions que es volen aplicar a la pròrroga de congelació de l’IPC en els lloguers, és a dir, poder pujar l’IPC si no s’ha aplicat l’augment en els darrers cinc anys, poder apujar el preu en cas de reformes o rescindir el contracte en cas d’ús propi o familiar, s’allunyen de la realitat de la situació del país i demana que hi hagi més pisos de protecció oficial. També assegura que ja fa dos anys que proposen mesures resolutives i que el Govern no les ha escoltat, atribuint-los la responsabilitat, tot i considerar que “no tenen intencions de trobar solucions”.
Les solucions que l’USdA assegura tenir, segons Ubach, poden ser “immediates”. A part de la construcció de més pisos de protecció oficial, en què el sindicat explica que “els preus no haurien de superar els 1.800 euros per metre quadrat, tenint en compte que la mitjana són 3.000 euros”, també s’hauria de fer un registre de la propietat. “Cal enllestir el registre amb un període de tres mesos de manera gratuïta. Qui no ho hagi fet que pagui el cinc per cent del valor de l’immoble.” També, segons Ubach, es demana que en el cas que un propietari vulgui edificar, una part dels pisos hagin d’anar destinats a la protecció oficial i que a la resta d’habitatges que el propietari pugui aplicar el seu criteri en els preus del lloguer.

L’AGIA demana la quarta excepció
Per contra, el president del Col·legi d’Agents i Gestors Immobiliaris (AGIA), Jordi Galobardas, assegura que les excepcions són correctes tot i que la pròrroga de la congelació de l’IPC hauria de quedar exclosa en els habitatges de luxe. Galobardas creu oportú que s’apliqui un criteri perquè “a partir de certs metres quadrats no s’apliqui la pròrroga i així tenir el mercat lliure en moviment”. També diu que les mesures de l’USdA són precipitades, ja que els preus que proposa “s’allunyen de la realitat”.