L’USdA carrega contra DA i la reforma laboral per precaritzar el mercat de treball

L’USdA ha carregat contra DA per l’aprovació prevista per demà del nou codi de relacions laborals i les lleis sindicals. Pel sindicat, faran que el mercat laboral sigui més precari i perjudicaran també les empreses. Per últim, considera que no és real l’estudi del cost de la vida presentat pel Ministre Espot.

La Unió Sindical ha mostrat la seva repulsa per unes lleis laborals que opina que són « més pròximes a una societat feudal que a una democràcia que vol signar un acord d’associació amb la Unió Europea ».

També ha demanat la mobilització dels treballadors en les properes eleccions contra Demòcrates per Andorra.

El secretati general del sindicat, Gabriel Ubach, assenyala, a més, que amb el Govern de DA es perd l’oportunitat d’actualitzar el codi de relacions laborals i de dotar el país de lleis que normalitzin l’acció sindical. Opina que « si fins ara no era atractiu venir a Andorra pel preu dels pisos i de la vida, amb una legislació que és completament contrària als interessos d’Andorra s’anirà més en contra dels interessos de les empreses i els treballadors ».

També ha dit que els resultats de l’estudi del cost de la vida no són realistes. Qualifica de « vergonyós que el senyor Espot, com a candidat a cap de Govern, ens vulgui fer creure que els pisos valen 500 euros i que amb 1.200 euros es pot viure dignament quall ell sap perfectament que no és veritat ».

Finalment, ha reclamat que es duguin a terme estudis sobre aquesta qüestió més acurats.

Informa: P.Moliné/A.Alamán
Imatges: Anna Ginestà