L’USdA DEMANA QUE EL GOVERN CREÏ UNA RENDA MÍNIMA PER A TREBALLADORS ATURATS

L'USdA DEMANA QUE EL GOVERN CREÏ UNA RENDA MÍNIMA PER A TREBALLADORS ATURATS

L’USdA DEMANA QUE EL GOVERN CREÏ UNA RENDA MÍNIMA PER A TREBALLADORS ATURATS
El secretari general de la Unió Sindical (USdA), Gabriel Ubach, demana que el Govern creï una renda mínima de 450 euros per als treballadors aturats. “La situació que estan vivint els més de 300 assalariats que es troben en situació d’atur, sigui o no per la pandèmia del coronavirus, és insostenible”, va afirmar Ubach. Així, va indicar que la crisi que està vivint el país actualment “és un afer del Govern i per aquest motiu volem que s’apliqui la renda bàsica universal per garantir que la població pugui seguir vivint”. El secretari general va apuntar que des de la crisi viscuda durant el 2008 i el 2009 “l’executiu va aplicar unes polítiques neoliberals que només van derrotar la petita i mitjana empresa, i si la gent no té diners, no podrà aixecar l’economia del país”. En aquesta línia, Ubach va exposar que no es poden fer polítiques contràries a la classe treballadora i “amb les mesures que pretén adoptar el Govern només fa que donar l’esquena a la població. Protegeixen l’empresa i abandonen el poble”. I va posar en relleu que des del sindicat laboral s’oposen completament a l’aplicació dels ERTO o qualsevol mesura que debiliti la situació dels treballadors. Per aquest motiu, s’ha creat una pàgina web per denunciar les precarietats i la falta de recursos.