Amenaça de vaga general després que unes 400 persones marxin contra les polítiques de Govern. Malgrat quedar lluny de les xifres anteriorment pronosticades —fet que atribueixen a la pluja—, els sindicats consideren “un èxit” la mobilitzacióA l’altura del que es coneix actualment de forma popular com la plaça del ‘The Cloud’, s’ha fet una aturada i ha pres la paraula el primer secretari de la Unió Sindical d’Andorra (USd’A), Gabriel Ubach. El sindicalista, que havia pronosticat entre 1.500 i 2.000 persones assegurava llavors, quan marxaven entre 350 i 400 persones que eren més de mil, xifra a la qual evidentment no s’arribava, Sia com vulgui, Ubach ha assegurat que “no pararem fins que aquest Govern que només fa polítiques neoliberals ens escolti” i ha clamat a favor d’una “Andorra “que sigui un lloc per viure-hi i no només treballar”. “Aquest país, que durant segles ha acollit als forasters, com us agrada dir, avui només acull i amb els braços oberts als qui tenen una bona ‘billetera’”, resa el manifest que es llegeix a la plaça de les Arcades, al terme del recorregut El punt culminant de la protesta hauria de ser la lectura d’un manifest, sota el títol, tal com ja s’havia avançat, de ‘Ja n’hi ha prou’, al final del recorregut, a la plaça Guillemó. El discurs, ple de crítiques a la gestió de l’actual executiu i, especialment, del cap de Govern, Xavier Espot -fins i tot fent servir algunes declaracions dels darrers dies-, ha fet una triple petició: habitatge assequible, salaris dignes i un sistema de salut pública i gratuïta, en el qual s’inclogui la mental. I és que, si bé el detonant de la mobilització ha estat que no s’hagi acceptat la petició de millora dels sous posada sobre la taula pels sindicats en el Consell Econòmic i Social (CES), les reclamacions no s’han volgut quedar aquí. De fet, a l’hora de retreure coses a Govern s’han abordat diferents àmbits. Evidentment, el tema salaris. Han acusat Espot “d’enganyar els agents socials i als sindicats fent-los participar en el teatre d’intentar arribar a acords” quan “sabem des d’un inici teníeu escrit el guió i el final: fer el que voleu sense tenir-nos en compte”. També es considera l’executiu “culpable” de “no tenir la voluntat de solucionar el greu problema de l’habitatge” i, de fet, entenen que les polítiques dels darrers anys “han agreujat la dificultat d’accedir a un pis”. A Espot i a la resta del Govern se’ls veu “còmplices” per “contractar treballadors a més de 40 hores setmanals amb salaris de misèria i deixar-los viure en pisos de 80 metres quadrats amb cinc persones més”.

Malgrat quedar lluny de les xifres anteriorment pronosticades —fet que atribueixen a la pluja—, els sindicats consideren “un èxit” la mobilització, durant la qual s’ha reclamat que es convoquin ja eleccions i s’han criticat amb duresa “el neoliberalisme” de l’executiu de Xavier Espot.

El punt culminant de la protesta ha estat la lectura d’un manifest, sota el títol, tal com ja s’havia avançat, de ‘Ja n’hi ha prou’, al final del recorregut, a la plaça Guillemó. El discurs, ple de crítiques a la gestió de l’actual executiu i, especialment, del cap de Govern, Xavier Espot -fins i tot fent servir algunes declaracions dels darrers dies-, ha fet una triple petició: habitatge assequible, salaris dignes i un sistema de salut pública i gratuïta, en el qual s’inclogui la mental.

“Aquest país, que durant segles ha acollit als forasters, com us agrada dir, avui només acull i amb els braços oberts als qui tenen una bona ‘cartera’”, resa el manifest que es llegeix a la plaça de les Arcades, al terme del recorregut

En el manifest s’entén que “aquest país, que durant segles ha acollit als forasters, com us agrada dir, avui només acull i amb els braços oberts als qui tenen una bona ‘cartera’” tot deixant de banda “qui ha dedicat bona part de la seva vida a la prosperitat d’Andorra”. També s’ha retret a Govern que “no cuidi la classe treballadora com es mereix” i el fet que “es dona a entendre que la vida que tenim aquí és treballar, treballar i treballar pels quatre gats pels qui s’està governant”.