L’USdA considera que negociar convenis col·lectius seria perjudicial per als treballadors

La Unió Sindical d’Andorra (USdA) veu amb preocupació la proposta del Govern d’obrir la porta a negociar convenis col·lectius entre empresaris i treballadors per permetre expedients de regulació temporal d’ocupació. Una mesura que s’aplicaria en el supòsit que la situació a causa de la Covid-19 s’allargués.

La plataforma sindical recorda que els convenis col·lectius mai han estat una prioritat per al Govern i que en la situació actual els treballadors sortirien clarament perjudicats.

Bàsicament perquè en la crisi actual es donaria protestat als empresaris per imposar la seva voluntat, donat que en la majoria d’empreses no existeix la figura del representant sindical.

El secretari general de l’UsdA, Gabriel Ubach, assegura que « no tenim les eines necessàries per fer expedients de regulació » i, sobre la possibilitat de realitzar-los al país, assenyala que  « hi ha que mirar les garanties que tenim per als treballadors ».

Amb això, Ubach afegeix que desde l’USdA s’oposen a aplicar un « tal com el coneguem a Espanya o França ».

Com a exemple exposa la legislació laboral, tot recordant que la modificació del codi de relacions laborals manté l’acomiadament lliure i modifica a la baixa a favor de les empreses el cost de l’acomiadament.

Informa: Joan A. Sarmiento