Els funcionaris reconeixen que la fractura entre el sector públic i el privat dificulta la reivindicació global de drets.
La plataforma sindical de la Funció Pública lamenta el cas omís de Govern a les seves demandes i anuncia una campanya d’accions de protesta que pretén consensuar amb el conjunt de la ciutadania i que tindrà la primera parada dijous al Consell General.

Els portaveus de la plataforma sindical de la Funció Pública han reconegut aquest dilluns que el fet que durant molts anys els funcionaris hagin deixat de banda els treballadors del sector privat ha generat una fractura que encara avui perdura i que fins i tot tant l’administració com la patronal s’encarreguen de mantenir viva. Aquesta escletxa, segons aquests portaveus, dificulta actualment la reivindicació de drets i millores socioeconòmiques per al conjunt de la població malgrat que “el descontentament és molt gran i la gent està molt emprenyada”.

Els sindicalistes Gabriel Ubach, Carla Guinot i Joan Torra han comparegut aquesta tarda per, com a portaveus de la plataforma sindical de funcionaris, mostrar el seu enuig per la manca de resposta del Govern a les demandes que es van fer fa ara poc més d’un mes en una reunió que, amb representants dels diversos cossos especials de l’administració, va tenir la presència de tres ministres (Trini Marín, Eric Jover, Ester Vilarrubla) i un secretari d’Estat (Joan León). Un mes després “hi ha silenci administratiu”. “No és que no ens facin cas, és que opten per la indiferència.”