Ubach acusa el govern d’Espot de voler convertir Andorra en Mònaco, on només viuen els rics

El secretari general de la Unió Sindical, l’USdA, Gabriel Ubach, s’ha mostra convençut que les polítiques liderades pel govern de Xavier Espot van encaminades a convertir Andorra en un país semblant al Principat de Mònaco.

El líder sindical ha indicat, en declaracions a ATV, que la proposta de la Federació del Luxe d’Espanya, que té com a objectiu que Andorra sigui una destinació exclusiva, podria ser una bona iniciativa sempre que vagi acompanyada de salaris i habitatges dignes pels treballadors. Amb tot, Ubach té seriosos dubtes que això sigui així.

En aquest sentit, el portaveu de l’USdA pronostica que s’acabi imposant el model monegasc “on només viuen els rics i la resta viu als pobles veïns”.

D’altra banda, Ubach creu que la classe mitjana andorrana està desapareixent i empobrint-se cada vegada més, ja que les polítiques públiques dels darrers anys “han contribuït a aturar l’ascensor social”, ja que “no s’ha previst cap pla de recuperació de salaris i pensions des que es van congelar amb una situació que s’agreuja encara més per la pandèmia”.