El secretari general de la Unió Sindical d’Andorra (USdA), Gabriel Ubach, ha passat aquest divendres pel programa ‘Els matins de la Nacional’, on ha reivindicat la importància que els treballadors defensin els seus drets.

El secretari general de la Unió Sindical d'Andorra (USdA), Gabriel Ubach, ha passat aquest divendres pel programa 'Els matins de la Nacional', on ha reivindicat la importància que els treballadors defensin els seus drets.

Ha volgut recordar que tothom està concernit en la millora de les condicions laborals. « Tot aquell que no vingui, està avalant la situació laboral i econòmica actual », ha manifestat conscient, però, que avui dia un treballador encara pot tenir problemes a la feina si assisteix a la protesta. Assegura que « encara hi ha llistes negres perquè el país és petit i tots ens coneixem ». Segons Ubach, si es considera que un treballador « es rebel·la contra l’empresari, és molt fàcil que aquest es posi en contacte amb altres empresaris perquè vigilin ».

Pel que fa a la problemàtica del preu del lloguer, un dels temes centrals de la manifestació de l’1 de maig, Ubach ha deixat clar que no van « en contra de la patronal ni de ningú », però « ara el principal problema és l’habitatge ». En aquest sentit, creu que « o augmentem salaris i pensions un 50%, o es fa un barem de preus. Hi ha d’haver un registre de la propietat obligatori i públic ».

Considera que amb una regulació i un registre es pot contribuir a evitar-ne l’especulació. « Em sembla perfecte que algú de fora es compri un segon pis a Andorra com a segona residència. El que no és normal és que una persona tingui 25 pisos de segona residència », ha dit afegint que « a partir d’un habitatge destinat a segona residència, tots els pisos que estiguin tancats s’han de taxar ».

« Oi que no s’entendria que un farmacèutic demanés 500 euros per una aspirina justificant-ho amb la llei de l’oferta i la demanda? Doncs això s’està permetent amb els pisos », ha afegit.

Entre altres qüestions Ubach també ha fet esment a les mesures proposades pel Govern aquesta mateixa setmana per fer front a l’augment de preus generalitzat, tot lamentant que « quan els sindicats hem fet propostes al Govern, mai se’ns ha fet cas. En canvi, si és la patronal, tothom a córrer ».