Manifestació l’1 de maig contra l’encariment “desmesurat” del cost de la vida

Manifestació l’1 de maig contra l’encariment “desmesurat” del cost de la vida. Les organitzacions sindicals del país, comandades per l’USdA, fan una crida a la classe mitjana del país i als jubilats a sortir al carrer per denunciar “la precarietat dels salaris i pensions”

Sortir al carrer. Combatre “l’encariment desmesurat de la vida al Principat” manifestant-se. Els sindicats del país, comandats per la Unió Sindical d’Andorra (USd’A) i agrupats arran de la proposta de la Caixa Andorrana de la Seguretat Social (CASS) per reformar les pensions, han convocat una manifestació per a l’1 de maig per fer palès el malestar de la classe treballadora contra la situació econòmica que es viu al país.

La plataforma sindical està articulant la convocatòria i fent els tràmits necessaris per poder-la dur a terme, i malgrat que encara no està definit el recorregut, els organitzadors esperen que la manifestació sigui “multitudinària”. L’1 de maig, Dia internacional del Treball, s’escau aquest 2022 en diumenge. L’acte s’ha decidit promoure en una reunió mantinguda aquest dimarts a la nit i que ha servit, entre altres, per preparar una bateria de preguntes al Govern en relació amb el projecte de reforma del sistema de pensions.

La manifestació es convoca, segons un comunicat emès per l’USd’A, “en contra de l’encariment desmesurat de la vida al Principat” i “també per l’alt preu del habitatge de lloguer així com de compra purament especulatiu”. Tot això, “unit a la precarietat dels salaris i pensions asfixien cada dia més la classe treballadora i sumeix les famílies en una precarietat social i laboral”. L’agrupació sindical fa “una crida a tota la classe mitjana treballadora així com a tots els jubilats que malviuen amb salaris i pensions allunyades de la realitat social i econòmica del país” a mobilitzar-se i sortir al carrer.

La darrera concentració realment multitudinària que hi va haver al Principat data del 17 de desembre del 2018, que enmig d’una altra crisi econòmica i social, i al tomb d’una reforma de la Llei de la Funció Pública, un miler i mig de persones van sortir al carrer amb consignes com ara “Andorra som tots” o “els drets són nostres”. O proclames com “no som esclaus” o “no tenim por”.