La Unió Sindical d’Andorra (USdA) fa responsable el Govern liderat per Antoni Martí de les restriccions de mobilitat entre Catalunya i el Principat

La Unió Sindical d’Andorra (USdA) fa responsable el Govern de les restriccions de mobilitat entre Catalunya i el Principat. El secretari general del sindicat, Gabriel Ubach, atribueix aquest bloqueig a la “mala gestió” del govern demòcrata liderat per Antoni Martí quan va “prendre partit” i es va posicionar contra el procés català. “El Govern està recollint el que ha sembrat”, lamenta.

Però davant d’això el que més neguiteja al sindicat és que l’Executiu accepti que no té pla B si la mobilitat no es normalitza de cara a l’estiu. Ubach també es mostra preocupat per les decisions que el Govern pugui prendre sense assolir cap mena de consens previ amb els treballadors i la resta d’actors socials. En concret, ha expressat el neguit davant d’un possible increment de les cotitzacions de la CASS, fet que penalitzaria fortament els assalariats.

A banda, l’USdA ha denunciat que la gent a l’atur hagi de recórrer a la beneficència i que se li escrutin les possessions. Aquest fet no succeeix amb els empresaris, i mostra d’això és que el Govern els ha concedit ajudes sense demanar-los el patrimoni que tenen, indica. Així, exposa que en el cas dels treballadors, “si tens un cotxe, ven-te’l, si tens un pis, ven-te’l però als empresaris ningú els ha demanat si tenen 50 milions al banc”. “La corresponsabilitat de la qual tant s’omplen la boca brilla per la seva absència”, lamenta Ubach.

A l’últim, el secretari general de l’USdA ha retret que el Govern “no respecti la Constitució” i hagi permès aquest any als comerços obrir. “Ja poden canviar la Constitució per una moneda d’un euro”, ha assenyalat, i ha afegit que “és penós que després parlin de la idiosincràsia i identitat andorrana”. Ubach participarà en el reportatge que emetrà demà la Sexta ‘Andorra: las dos caras’.