Els sindicats, contraris a la proposta de la CEA per a equiparar cotitzacions

Gabriel Ubach, secretari general de la Unió Sindical d’Andor­ra (USdA), es va mostrar “totalment contrari” a la mesura que proposa la CEA per a equiparar l’aportació que fan empresaris i treballadors en matèria de cotitzacions per a la jubilació. Ubach, en declaracions a aquest diari, va denunciar que “els empresaris s’aprofiten de la bossa que els treballadors han fet des de l’inici de la CASS”. Ubach fa referència a la proposta que va llençar Francesc Zamora, representant dels empresaris al consell de la CASS, juntament amb altres mesures per tal de “fer sostenible la Seguretat Social”, segons Zamora. “Si els empresaris volen cotitzar el mateix que els treballadors, que paguin la part proporcional del que els tocava pagar des d’un inici”, va plantejar el secretari general de l’USdA, que recorda que els treballadors han estat obligats a pagar “des del primer dia”, mentre que els empresaris “ho han estat des de fa pocs anys”. Ubach va posar de manifest la situació en matèria de cotització en altres països. “Els patrons d’arreu del món paguen més que els treballadors”, tot recordant que “els empleats paguen un terç del que paga l’empresari”. “Mai no es pot igualar el que aporta el treballador amb la quantitat que paga l’empresari”, va demanar Ubach, que assegura que, en cas que les mesures es duguin a terme, “Andorra seria l’únic país en el qual passaria això”, quelcom que descriu com “un atracament a mà armada”.