El Govern pacta amb el grup parlamentari les esmenes i entrarà dijous a tràmit la llei de la Funció Pública.

El Govern entrarà la llei de funció pública a tràmit parlamentar aquest dijous. Ha acordat amb el grup de DA fer-hi modificacions a través d´esmenes, com la de la flexibilització horària o la possibilitat de jubilació als 70, però no canviarà els quinquennis, una de les línies vermelles del sindicat, que ara estudiarà si reprèn les accions.

Ja està decidit. El Govern entrarà aquest dijous a tràmit parlamentari la llei de Funció Pública i insta els sindicats a parlar del desplegament reglamentari. « Hem honorat els nostres compromisos i a més a més la ministra Descarrega té el mandat, per convenciment propi i pel Govern, d’invitar novament els sindicats a desplegar conjuntament els reglaments », assegura el cap de Govern. Tot i això, avança que ja s’ha pactat amb el grup parlamentari demòcrata les esmenes que presentaran, « consensuades amb el Govern i en coherència amb tot allò que vam exposar en la segona tongada de converses amb els sindicats ».

Entre les modificacions que l’executiu ha acordat amb el grup demòcrata, i que es faran a través d’esmenes, hi ha la de mantenir el 80% del sou als funcionaris que s’hagin de reubicar per motius de salut, flexibilització horària, possibilitat de jubilació als 70 anys o un règim d´incompatibilitat especial per als treballadors amb els llindars salarials més baixos.

La ministra Eva Descarrega ha presentat el document als sindicats en una reunió aquesta tarda. Aquests han lamentat que finalment s´entri a tràmit aquesta llei i es l’executiu es negui a parlar de reglaments. « És una llei d’un calat suficientment important com perquè s’hagués discutit i s’hagués parlat. Però la ministra ens ha dit que tenen un timing electoral i que, per tant, demà l’entren sí o sí », assegura el portaveu de la plataforma de funcionaris, Gabriel Ubach. « No dubto que pugui millorar la llei anterior, però aquest no ha de ser l’objectiu, L’objectiu ha de ser que perduri en el temps », insisteix.

La plataforma de funcionaris estudiarà més mobilitzacions i parlarà amb els grups parlamentaris de l´oposició. També segueix treballant amb les ILP, que preveu entrar a tràmit en breu, en especial la de responsabilitat política i la d’avançament electoral.