La CEA vol que la cotització de patrons i empleats s’equipari

Francesc Zamora, el representant dels empresaris al consell d’administració de la Caixa Andorrana de Seguretat Social (CASS), ha expressat que la intenció des de la Confederació Empresarial Andorrana (CEA) “és d’anar equilibrant a poc a poc les aportacions de cotització per a la jubilació que fan l’empresari i el treballador”, mentre que admet que, per a la branca general de cotitzacions, “s’estan estudiant una sèrie de mesures perquè es pugui racionalitzar al màxim la despesa”. Aquest va ser un dels punts més calents que van discutir els altres membres del consell d’administració de la CASS amb Jordi Galobardas, l’antic representant dels empresaris abans que Zamora, durant les converses per tractar de reformar les pensions. El representant dels empresaris al consell de la CASS va assistir ahir al dinar que el Club de Marketing d’Andorra va organitzar per a la junta i els socis, i al qual també va estar present el president de la CEA, Xavier Altimir, i en el qual van poder discutir temes com el futur de la seguretat social. En aquest sentit, també ha confirmat que la proposta dels empresaris per tractar d’endarrerir l’edat de jubilació segueix en peu. “En el sector terciari ens sembla bé que hi hagi treballadors que allarguin la jubilació per l’experiència que poden aportar tant a l’empresari com als treballadors més joves que s’incorporen”. No obstant això, Zamora admet que “en llocs de risc, o en situacions en les quals els treballadors estan en una condició més exposada, l’edat de jubilació continuï sent de 65 anys”. CANVIS PER ALS AUTÒNOMS Zamora també va voler aplaudir els canvis que ha portat a terme el Govern durant l’últim mes en relació amb la cotització dels treballadors autònoms. “A partir d’ara s’ha reorganitzat perquè els treballadors puguin cotitzar en funció del seu revingut”, va comentar Zamora, que admet que fins ara el sistema era un “gran calaix de sastre”. “No és el mateix una cotització d’un arquitecte o d’un enginyer que treballi com a autònom que la d’un transportista o la d’un taxista”, va recordar el representant dels empresaris al consell d’administració de la Caixa Andorrana de Seguretat Social. Zamora va insistir que la intenció de les mesures proposades és “fer més sostenible la seguretat social” analitzant, com a conjunt, “totes les mesures que s’han d’aplicar i com s’han d’aplicar”.   ALTIMIR DEIXARÀ DE PRESIDIR LA CEA AL 19 DE SETEMBRE Xavier Altimir va confirmar que el 19 de setembre serà el seu darrer dia com a president de la CEA. Tot i que les eleccions per escollir el nou president de la plataforma són el dia 27, el mateix Altimir assegura que “tot indica que només hi haurà una candidatura”, fet que evitaria la celebració d’eleccions, esdevenint guanyadora, automàticament, la persona que encapçali la candidatura. Altimir va fer una valoració dels 13 anys al capdavant de la CEA i va assegurar que deixa “en una bona situació” l’organització. Altimir va destacar que, des del 2006, la Confederació Empresarial ha estat acceptada com a membre de la UEAPME, ha obert una nova oficina a Brussel·les i “ha doblat el nombre d’associacions des de l’inici, així com d’afiliats”. Altimir va valorar la proposta de Miquel Armengol per fer un aeroport al Principat i l’optimisme del president de la Cambra de Comerç en assegurar que els estudis de viabilitat tècnica que ha rebut fins ara han estat molt positius. El president de la CEA considera que és “un tema molt tècnic” i que, per tant, “si realment hi ha informes que diuen que és factible crec que el que no s’ha de fer es descartar-ho de bones a primeres”. “És qüestió d’analitzar-ho”, va afegir.

CANVIS PER ALS AUTÒNOMS

ALTIMIR DEIXARÀ DE PRESIDIR LA CEA AL 19 DE SETEMBRE