L’USd’A denuncia que DA pretén “sumir la classe treballadora a un esclavatge laboral” L’organització sindical expressa la seva “més enèrgica repulsa” per la previsible aprovació, aquest dijous, d’unes lleis sociolaborals “pròximes a una societat feudal”

La Unió Sindical d’Andorra (USd’A) expressa la seva “més enèrgica repulsa” davant la previsible aprovació, aquest dijous, de diverses modificacions de lleis de naturalesa social i laboral “més pròximes a una societat feudal” amb les quals, denuncia l’organització sindical, Demòcrates per Andorra (DA) pretén “sumir la classe treballadora a un esclavatge laboral”. El sindicat fa una crida a la ciutadania a mobilitzar-se en les properes eleccions i “votar en massa per revertir la situació creada per DA” alhora que avisa els empresaris que amb textos com els que aquest dijous se sotmeten a votació al Consell General no s’aconseguirà més mà d’obra qualificada.

L’USd’A considera que aquest dijous serà “un dia nefast” per a tots els treballadors i treballadores del Principat. “Malauradament i gràcies a la majoria absoluta de DA, s’aprovarà el codi de relacions laborals que vindrà a crear una situació laboral més precària si s’escau en les relacions laborals i familiars de tots i totes les persones que treballen al país”. En aquest sentit, el col·lectiu sindical recorda que comportarà acomiadament lliure, abaratiment de l’acomiadament, abnegació d’allargar la baixa per maternitat, la llei de coacció sindical, la negació de lluitar contra la bretxa salarial apostant per uns salaris i pensions indignes, la clara intenció de reprimir qualsevol intent de realitzar el dret constitucional del dret de vaga,…

L’organització sindical “fa una crida a tots i totes les persones que passen de la política i que es queden a casa pensant que el  tema no va amb ells, allunyant-se cada cop més de la política ja que s’equivoquen del  tot, si ells no fan política ja hi haurà que els la farà”. I remarca que “no es tracta de defensar una o altra ideologia, es tracta de defensar els propis interessos i drets com a treballadors i també com a ciutadans davant d’un atac tant devastador com el que està a punt de produir-se per part de DA en contra de la classe treballadora andorrana que associada amb altres decisions com el calendari laboral que obligarà a treballar tots els dies festius degrada encara més un col·lectiu el dels treballadors a Andorra de una manera inusual”.

Per tot plegat, l’organització demana “a tots i totes les persones que podran  exercir el dret a vot a les properes eleccions que no es quedin a casa” i que en els propers comicis generals, com s’ha dit, “vagin a votar en massa per revertir una situació creada per DA i que pretén  sumir la classe treballadora andorrana en una mena d’esclavatge laboral sense tenir en compte els seus legítims drets i allunyant-se cada cop mes dels estàndards europeus, menystenint la conciliació laboral i familiar i destruint qualsevol legítim dret com a treballadors i com a persones”.

També es fa “una crida a la classe empresarial andorrana, la qual veu que dia a dia els hi és mes difícil trobar treballadors qualificats per tirar endavant les seves empreses. No és retallant drets, desmantellant la classe mitjana andorrana ni atestant un cop dur a l’ascensor social del Principat que aconseguiran una mà d’obra de qualitat per donar la rèplica a un turisme i una clientela de qualitat, qui sembra trons recull tempestes”.

Per tot plegat, l’USd’A expressa “la nostra més enèrgica repulsar per unes lleis més pròximes a una societat feudal que a una democràcia amb intencions de poder arribar algun dia a un acord d’associació amb la UE” i manté que amb el Govern demòcrata “es perd l’oportunitat d’actualitzar tant el codi de relacions laborals així com de dotar el país d’unes eines tan importants com la llei d’acció sindical o de conflictes col·lectius, que vinguin a normalitzar el tant necessitat mercat laboral a fi d’arribar als convenis col·lectius entre treballadors i empresaris amb un equilibri tan necessari a Andorra”.