Divisió entre els empleats del Punt de Trobada Alguns assalariats descontents amb els actuals portaveus s’estan mobilitzat per nomenar un nou representant

Unió entre un grup dels treballadors del Punt de Trobada per definir un nou representant dels empleats que defensi els seus interessos davant el canvi de propietaris dels grans magatzems de Sant Julià de Lòria. Segons va poder saber el Diari, una part dels assalariats del centre comercial no se senten representats pels actuals portaveus, que recorden que no han estat escollits com a tals, i estan preparant un sufragi per triar els representants sindicals que formaran el comitè d’empresa, l’òrgan que, segons la Llei de relacions laborals, ha de representar els treballadors en les negociacions amb els directius d’empreses d’entre 200 i 499 assalariats. Preocupats pel seu futur laboral immediat, part d’aquests treballadors han anat a buscar el suport de la Unió Sindical (USdA). El seu secretari general, Gabriel Ubach, va indicar que entre els més de 400 assalariats que hi ha al Punt de Trobada, n’hi ha que desconfien dels portaveus actuals perquè creuen que han rebut “promeses de recol·locació” a canvi de posicionar-se a favor de la família Cachafeiro en el litigi pels terrenys on està situat el centre comercial. “És un tema delicat i tothom està preocupat allà dins, però si no s’organitzen, serà molt difícil fer qualsevol cosa”, va destacar el secretari general de l’USdA, que va explicar que durant els últims mesos ha mantingut converses amb més de 10 treballadors dels grans magatzems demanant que el sindicat intervingués en l’assumpte: “Ens han vingut a demanar ajuda, però fins que ells mateixos no es posin d’acord i no escullin un representant, si més no d’una part dels treballadors, nosaltres no hi podem fer res”, va matisar Ubach. Així doncs, si aquest nou grup de treballadors s’acaben posant d’acord, organitzen un sufragi i escullen els representants del comitè d’empresa, l’USdA podria entrar en l’equació i formar part de la negociació amb els propietaris i explotadors del centre comercial en qualitat de portaveus dels treballadors. “Ara mateix estem a l’expectativa. Hi ha d’haver uns representants legítims, llavors, si ens vénen a demanar ajuda, nosaltres hi intervindrem perquè aquesta és la nostra feina”, va avançar. Com és normal, dins de la plantilla hi ha gent amb situacions personals molt diverses. En aquest sentit, el secretari general del sindicat va advertir que els 170 treballadors que superen els 50 anys són els que més perillen i els que tindran una més afectació davant l’acomiadament. Cal recordar que la família Mallol, propietària del terreny, va formalitzar divendres a la Batllia la demanda de l’execució de la sentència de la sala civil del Tribunal Superior que fa dos mesos els va donar la raó i va dictar que els Cachafeiro havien d’abandonar els grans magatzems lauredians.