L'USdA té previst convocar una manifestació de protesta abans del Nadal contra les lleis laborals, que considera lesives pels treballadors. Vol que participin els sindicats, els partits d'esquerra i altres col·lectius que en són contraris.L'endemà de l'aprovació de les lleis laborals ja hi ha reacció. Gabriel Ubach, secretari general de la Unió Sindical, ha reiterat que degraden els drets dels empleats del Principat i poden fer la vida més difícil a les empreses. Per aquest motiu vol consensuar, entre partits polítics que han votat en contra, sindicats i altres col·lectius una manifestació de protesta contra aquests textos que hauria de dur-se a terme abans que comencin les festes nadalenques. Vol "intentar parlar amb tots els actors que estan en contra d'aquestes lleis, tots els treballadors i les associacions de treballadors per poder aglutinar una manifestació contra aquestes lleis, perquè nosaltres pensem que això degrada de manera inusual l'estatus de treballador al Principat d'Andorra".A partir d'aquest moment, segons Ubach, es quan s'haurà de discutir si es pretèn convocar una nova vaga, que també mostrés el rebuig contra la llei de la funció pública. En principi, aquest darrer projecte, s'hauria de votar en la sessió de consell del 20 de desembre o en la següent.

L’USdA té previst convocar una manifestació de protesta abans del Nadal contra les lleis laborals, que considera lesives pels treballadors. Vol que participin els sindicats, els partits d’esquerra i altres col·lectius que en són contraris.

L’endemà de l’aprovació de les lleis laborals ja hi ha reacció. Gabriel Ubach, secretari general de la Unió Sindical, ha reiterat que degraden els drets dels empleats del Principat i poden fer la vida més difícil a les empreses. Per aquest motiu vol consensuar, entre partits polítics que han votat en contra, sindicats i altres col·lectius una manifestació de protesta contra aquests textos que hauria de dur-se a terme abans que comencin les festes nadalenques. Vol « intentar parlar amb tots els actors que estan en contra d’aquestes lleis, tots els treballadors i les associacions de treballadors per poder aglutinar una manifestació contra aquestes lleis, perquè nosaltres pensem que això degrada de manera inusual l’estatus de treballador al Principat d’Andorra ».

A partir d’aquest moment, segons Ubach, es quan s’haurà de discutir si es pretèn convocar una nova vaga, que també mostrés el rebuig contra la llei de la funció pública. En principi, aquest darrer projecte, s’hauria de votar en la sessió de consell del 20 de desembre o en la següent.

Informa: Pere Moliné
Imatges: Guillem Casal